Office 365 och Office 2013

Kontakta gärna oss så hjälper vi er att börja arbeta i Office 365 och i Office 2013 på 08-120 233 30, info@rehngruppen.se eller Formulär.

Office 365

Office 365 är en molntjänst som Microsoft erbjuder med e-post, videokonferens, onlinetjänster mm. Office 365 kan användas utan ett Officepaket installerat på datorn men då med en lite begränsad Office applikation.

Har man ett Officepaket tillsammans med Office 365 får man tillgång till alla delar plus ännu fler möjligheter. Office 365 går att använda med Office 2013, 2011 (mac), 2010 och 2007.

Office 2013

Microsoft beskriver Office 2013 med orden, snabb och flytande, lättillgänglig, effektfull, renare, kraftfullare, behagligare och vi på Rehngruppen håller med. Visst finns det mer saker att önska, men Office 2013 är ett verktyg som gör arbetet enklare, roligare och framförallt med mer möjlighet att samarbeta.

Office 2013 fungerar bara tillsammans med Operativsystemen Windows7 och Windows8.

Tillsammans med Windows 8 finns också för Office 2013 ett touchstöd.

Office 2013 är tydligt moln– och –onlineintegrerad och har man inte Office 365 kan man använda Microsofts molntjänst SkyDrive. Moln- och on-line-tjänterna gör det enkelt att spara, dela, granska och arbeta tillsammans.

Man hittar integration med sociala media såsom YouTube, LinkedIn, Twitter och Facebook.

För att infoga illustrationer bilder och filmklipp använder man sig av så kallade Online Pictures och Online Videos dessa söker direkt på internet via Office.com, Bing, Flickr eller den egna SkyDriven. Videoklippen blir, om man vill, inbäddade.

Fler funktioner

Granskning och kommentarer i Word och även i PowerPoint har blivit tydligare.

Med Live-Layout och Smart-Guides linjeras bild och text och vi ser i realtid hur det blir.

En fiffig tjänst i Word och PowerPoint för att hitta till där vi sist var. Detta i form av ett bokmärke i kanten  som hälsar oss “Welcome back”.

I Word får vi nu möjlighet att öppna och redigera PDF dokument.

I PowerPoint har föredragshållarvyn förbättrats med bl a Bildzoom och man kan presentera On-Line med Lync integrering.
Merge Shapes sammanfogar flera figurer till en enda figur och Eyedropper tar upp färgen från önskat ställe på skärmen.

Excel har flera nya funktioner såsom t ex Rekommenderade Pivottabeller och Rekommenderade diagram.
Funktionen Time-Line finns för att lättare kunna välja tidsperioder.
Flash-Fill 
hittar mönstret och autofyller dina data utan att använda formler.
Quick-Anal
ysis, alternativknapp med villkorstyrd formatering.
Power View låter dig analysera detaljerat
Och diagramformatering är mer lättarbetat med alternativknappar och större möjlighet till finjusteringar.

I Outlook är förbättring på olika vyer som att man får tillgång till att välja att se alla e-post eller alla olästa e-post och alla Kontaktuppgifter på ett ställe.

Videos

(på engelska).

Word

Excel

PowerPoint

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *