Varumärkesarbete där fullständig grafisk profil, grafisk design, trycksaker, film, mall och presentationer ingick i scopet. Next Periods behov av funktionell och flexibel visuell identitet satte ramverket för projektet som även blev grund för hemsidor och varumärken inom verksamheten.
Next Period arbetar med jämställdhetsfrågor med mens som ett utgångsperspektiv. Deras verksamhet har olika fokusområden och behövde en logotyp och en grafisk profil som kunde appliceras i olika sammanhang utan att förlora styrka i varumärket. De behövde också mallar, filmer och färdiga presentationer, för att själva sedan kunna arbeta med materialet som togs fram.
Vi tog fram en visuell identitet som matchade företagets vision om att sticka ut, att ha en angelägenhet i sitt formspråk, men att samtidigt kännas inkluderande och hoppfullt. Vi tog också fram filmmaterial att använda på event, som explainers och vid olika samarbeten med andra aktörer. i arbetet ingick också att ta fram visuellt underlag för en app, sigill och tryckt material som affischer.
Företagspresentationen som togs fram blev en produkt som kan fungera som stand-alone och som ett bra visuellt komplement till samtal och dragningar. Genom att använda grafiska element i profilen som praktiska budskapsförstärkare blev presntationen också tydligt kopplad till varumärket. I presentationen finns såväl animationer som film.